Kalendarz

Czerwiec 2021
P W Ś C P S N
« kwi    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Zblogowani

zBLOGowani.pl

Skuteczne odchudzanie

0 odpowiedzi
25
mar
2014

Nie rzucaj się na głęboką wodę od razu. Zacznij powoli. Nie przebiegniesz maratonu jeżeli masz zadyszkę biegnąc do autobusu.

  1. Jeżeli jesz 5 kanapek na śniadanie i kolację, zacznij jeść 4.
  2. Jeżeli jesz dużo tłuszczu, postaraj się więcej piec w piekarniku, na grillu lub króciutko obsmażać w woku w małej ilości tłuszczu. Jeżeli polubisz rzeczy gotowane lub parowane, to będzie Ci jeszcze łatwiej, ja nie lubię. Używaj sporo przypraw, wtedy nie będzie Ci tak brakowało tłuszczu.
  3. Jeżeli codziennie jesz słodycze, spróbuj jeść raz w tygodniu w okolicach śniadania.
  4. Jeżeli objadasz się wieczorem, przeorganizuj posiłki – zjedz duże śniadanie, spory obiad i małą kolację.
  5. Jeżeli pijesz często alkohol, musisz ograniczyć, szczególnie piwo.
  6. W ogóle zastanów się co pijesz. Słodkie napoje i soki odpadają, podobnie jak słodzone aspartanem.
  7. W ogóle nie zawracaj sobie głowy dietami. Kluczem jest różnorodność posiłków. Ale trzeba przyznać że coraz więcej naukowców mówi o ograniczeniu/wykluczeniu mięsa.
  8. Postaraj się jeść produkty z mąki pełnoziarnistej (chleb, makarony, kasze). Dukana powinni zamknąć.
  9. Spróbuj przynajmniej 3 razy w tygodniu poruszać się dla przyjemności. Nie musi być siłownia od razu, codzienny spacer pół godziny też dużo zdziała. Znajdź rodzaj aktywności która Ci odpowiada, potrzeba ruchu jest naturalna i każdy ją ma. Jeżeli nie odpowiada Ci atmosfera damskiej szatni, nie dla Ciebie siłownia i zajęcia fitness. Zastanów się dlaczego nie ćwiczysz. Może nie odpowiada Ci miejsce albo pora? Może zamiast zumbować do lustra idź na dyskotekę? Ale bez piwa!
  10. Wyklucz albo poważnie ogranicz fast foody i żywność mocno przetworzoną. Nie musisz rezygnować z pizzy np. Możesz zrobić w domu z mąki razowej ze zdrowymi składnikami.
  11. Jeżeli zrealizowałaś wszystkie powyższe punkty i dalej nie chudniesz – postaraj się jeść po prostu trochę mniej, ale często, kierując się Talerzem Zdrowego Żywienia (Healthy Eating Plate – Harvard Medical School).

 

Absolutnie nie realizuj wszystkiego na raz, nie dasz rady. Rób po kolei, albo wybieraj to co Ci odpowiada. Słuchaj intuicji, chyba że namawia Cię na kolejnego pączka. POWODZENIA.

KOMENTARZE: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

captcha

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>