Kalendarz

Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« kwi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Zblogowani

zBLOGowani.pl

Kwasy omega 3 i omega 6

0 odpowiedzi
06
sie
2014

O tym, że kwasy omega są nam niezbędne pisać nie trzeba. Dość powiedzieć, że ich spożywanie jest jednym z najważniejszych a przy tym najłatwiejszych w stosowaniu sposobów na zapobieganie nowotworom, a z  ciekawostek – spożycie Omega 6 ma wpływ ma spadek wagi (dobra wiadomość dla odchudzających się!) .

NNKT (Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe) mają sens tylko w postaci pierwotnej (Omega 3 – ALA i Omega 6 – LA). EPA, DHA, GLA i AA to kwasy pochodne i to one najczęściej są składnikiem kapsułek w aptece.

Najlepszym i najbezpieczniejszym ich źródłem są oleje roślinne. Możemy zmieszać organiczne, koniecznie tłoczone na zimno, olej lniany i olej słonecznikowy (nie z supermarketu – różnicę od razu zauważymy w zapachu – pachnie słonecznikiem) w proporcji 1:3 i spożywać łyżeczkę dziennie. Można polewać warzywa na kanapkach, albo dodawać do sałatki jak ktoś nie lubi pić oleju. Przechowujemy w lodówce, trzeba też zwrócić uwagę, że olej lniany ma krótką datę przydatności do spożycia, więc kupujemy  małe pojemności (250 ml) albo dzielić się mieszanką ze znajomymi.

Korzystałam z książki p. Jerzego Zięby „Ukryte terapie”

KOMENTARZE: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

captcha

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>