Kalendarz

Wrzesień 2021
P W Ś C P S N
« kwi    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Zblogowani

zBLOGowani.pl

Szkodliwe owoce (fruktoza)

0 odpowiedzi
23
paź
2013

Jeżeli nie możesz schudnąć i masz sporą oponę na brzuchu, być może jesz za dużo owoców (szczególnie słodkich). Wiele osób uważa, że owoce można jeść bez ograniczeń, a będąc na diecie często traktujemy je jak słodycze – jako smaczną i zdrową przekąskę. Nic bardziej mylnego. Fruktoza jest bardzo niezdrowym cukrem, metabolizuje się w wątrobie, podczas gdy glukoza (biały cukier to sacharoza – 50% glukoza i 50% fruktoza) może dostarczać energii wszystkim komórkom ciała

Część z substancji powstałych po przemianach w wątrobie, zostaje w niej i odpowiada za niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Ze 120 kcal dostarczonych w postaci glukozy, 1kcal zamieni się w tłuszcz, natomiast z takiej samej ilości fruktozy, 40 kcal zostanie przekształcone w tłuszcz. Szokujące, prawda?

Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że fruktoza powoduje powstawanie nowych komórek tłuszczowych u dorosłych (do tej pory uważano, że komórki tłuszczowe namnażają się tylko w dzieciństwie).

Fruktoza nie hamuje uczucia głodu, nie podnosi poziomu insuliny we krwi – co niesie za sobą zaburzenia odczuwania głodu i sytości. Nie wspominając o tym, że uzależnia.

Czy to oznacza, że mamy nie jeść owoców? Zawierają przecież wiele dobroczynnych związków, flawonoidy, witaminy, wapń, błonnik, enzymy itp. Kluczem jest umiar i zrezygnowanie z soków owocowych. Szklanka soku z pomarańczy zawiera ilość fruktozy równoważną z 10 kostkami cukru. Każdy by się zawahał mając do zjedzenia 10 kostek cukru, prawda?

Korzystałam z wykładu i bloga p. dr Izabeli Dobrowolskiej

KOMENTARZE: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

captcha

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>