Kalendarz

Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« kwi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Zblogowani

zBLOGowani.pl

Witamina D3 (i K2)

0 odpowiedzi
12
gru
2014

Bez witaminy D3 ani rusz jeżeli chcemy być zdrowi i piękni. Szacuje się, że ponad 90% Polaków ma jej niedobór. Krecią robotę zrobiła profilaktyka antysłoneczna – aby w naturalny sposób zdobyć tę witaminę należy wystawiać dużą powierzchnię ciała na słońce – w okolicach godzin południowych – po 15 minut na stronę. No i nie brać prysznica tego samego dnia, bo witamina syntezuje się na skórze. W zimie nie ma wyjścia – trzeba suplementować. Nie spotkałam lekarza, który w przypadku obniżonej odporności zalecałby uzupełnianie niedoborów tej witaminy, trzeba o to zadbać samemu. A obniżona odporność przecież powoduje, że organizm nie zwalcza komórek nowotworowych, alergenów, bakterii i wirusów.

Na szczęście poziom witaminy D można sobie  zbadać – powinno być powyżej 50 nanogramów na mililitr. Ja łykam 5000 IU dziennie od dłuższego czasu (pamiętamy, że witaminy ADEK rozpuszczają się w tłuszczach, więc zażywamy w czasie posiłku z czymś tłustym) i w ostatnim badaniu wyszło mi 37. Oczywiście razem z witaminą K2 (MK7) – 150 – 280 mikrogramów na dzień.

Wpływ witaminy D3:

- osteoporoza

- grypa i przeziębienia

- profilaktyka astmy

- nowotwory

- problemy związane z płodnością i równowagą hormonalną

- choroby serca i zawały

- stwardnienie rozsiane

- choroba  Alzheimera

- wpływa na sprawność intelektualną, zapobiega demencji

- zmniejsza liczbę napadów u epileptyków

- depresja

- zapalenie jelit, zapalenie stawów.

 

Jeżeli powyższe kogoś nie przekonało – na koniec bomba:

- odgrywa rolę w traceniu wagi.

 

KOMENTARZE: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

captcha

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>